Aankomst en eerste dagen

Donderdagavond vertrokken we vanuit Schiphol naar Istanbul. Hier moesten we 10 uur wachten op onze aansluitende vlucht voor deze om 15u zou vertrekken. We zochten een rustig uithoekje van de luchthaven, met name Gate 226, en hier brachten we de nacht door op een zacht bankje met idyllisch uitzicht over Istanbul. De volgende luchthaven die we bezochtten was die van Accra. Hier kwamen we ‘s avonds rond 20h aan en we werden opgepikt door Robert. Hij voerde ons naar het guest house waar we de nacht doorbrachten en daarna nam hij ons mee naar een lokaal cafĂ©. Enkele pintjes later was het tijd om te gaan slapen. Na een binnenlandse vlucht naar Tamale, kwamen we omstreeks 8u ‘s morgens aan bij Marieke thuis. We werden hartelijk ontvangen met ontbijt en later die dag trokken we met haar de stad in. We bouwden ervaring op met taxi’s, de gebruikelijke tarieven en onderhandelingsmethodes, maar ook ontdekten we een zelfgebrouwen soort bier ergens in een van de steegjes van de culturele markt van Tamale.

De volgende dag rustten we lang uit, omdat de vermoeiing van de afgelopen dagen begon door te wegen. Later op de dag gingen we naar het lokale zwembad. Toen iedereen doorhad dat we konden zwemmen, hebben we aan ongeveer 50 mensen zwemles moeten geven.

We voelen ons ondertussen al volledig geacclimatiseerd en kijken er nu naar uit om morgen met het echte werk van start te gaan.

2 Responses to “Aankomst en eerste dagen”

1. Jullie lijken daar al best ingeburgerd ;-) slapen-zwemmen-eten-slapen, mooi zo, perfecte voorbereiding op alle labeur dat komen zal! Groetjes vanuit het idyllische Mechelen.

2. Marc Naets says:

Berichtje voor Maarten:
    Hoi Maarten, we waren te laat om je nog te zien voor je vertrok maar bij deze wensen we jou (jullie) daar het allerbeste toe … aan de foto’s te zien is jullie eerste (water)-gewenning al gepasseerd :)